kita milik Dia.

.friends.

Posted on: January 31, 2010

bismillah.

ana baru pulang dari birthday party helwa.🙂 eid milat sa’id ya ukhti! *hugs* rindu nak berkumpul2 dgn mereka. manja, dila, deebashini, pija, naned. mereka ni housemates ana masa duduk kat MAIS shah alam dulu. setahun dgn mereka, mmg mereka dah masak dgn perangai ana. kami masing2 dah kenal hati masing2.

mula2 memang rasa berat nak berkumpul, sebab ana kena allergic response. badan naik gatal2. tapi ana usahakan jugak keluar. takut ada yg tersinggung nanti.

bila berkumpul, rasa gembira. dgn makanan2 yg sdap2. alhamdulillah. sambil makan2, kami bercerita. bercerita tentang diri masing. mmg ini aktiviti wanita. kami meluahkan kepada satu sama lain semua perkara yg berlaku sesama kami. dalam istilah lain, “catching up”.

kerana dgn meluahkan itu, dan ada orang yg mendengar, kami rasa relieved. dan tenang. =) (maka, kaum adam harus belajar mendengar. ini essence untuk menjaga hati zaujah2 anda =)

kami  duduk bercerita sampai 2 jam. tak sedar masa berlalu. terlalu banyak cerita yg ingin dikongsikan. setiap cerita itu ada pengajaran utk difahami. setiap cerita itu, ana nampak yg ana perlu memahami sesuatu. Allah sengaja meletakkan ana di situ utk mengambil pengajaran.

terlalu banyak untuk difahami sampai ana terfikir. semua benda ni aku pernah buat dulu. *geleng2* banyaknye kesilapan yg aku dah buat. dan kesilapan itu bukan sahaja mendatangkan kemusnahan kepada orang lain, tapi juga mendatangkan kerosakan kepada diriku sendiri. :'((

andai boleh ku undur masa, takkan ku lakukan itu semua. *penyesalan tak terhingga* tapi sahabat ana pernah berpesan. jangan sekali2 cakap mcm tu. sbb nanti kita tergolong dalam golongan yg kufur hakikat. golongan yg tak redha dgn qada’ dan qadar.

*percayalah hati, segala apa yg berlaku itu adalah perancangan Tuhanmu. Dia mahu kau belajar dari kehidupan*

terlalu banyak dosa yg ana lakukan. sampai satu tahap ana rasa jijik dengan diri sendiri. ana tahu hukum hakam. tapi ana kufur. ana ikut suruhan syaitan.😥

ana cuma berharap dengan mengingati Dia, akan menyucikan hati yg kotor ini. ana berharap. tasbih, tahmid, tahlil, takbir dapat menyucikan hati ini.

bila hati kotor, solat pun tak khusyuk, buat kerja serba tak kena, blajar pun susah nak masuk ilmu. ana cukup risau solat ana tak diterima. ='(

ana memerlukan sokongan antum supaya terus di jalan ini. fisabilillah.

ingatkan aku. ingatkan aku. ingatkan aku. genggam aku sekuat-kuatnya. =)


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: